torsdag 1 mars 2012

"Glee: The Concert Movie" (2011)

Jag är ett stort fan av TV-serien ”Glee” och var därför såklart tvungen att se filmen från deras konsert. De är grymma på att sjunga och det är en stor del av serien men jag inser när jag ser konsertfilmen att det är främst resten av TV-serien som gör den så bra - karaktärerna och deras relationer, handlingar och snack. Det blir det av naturliga skäl inte så mycket av i filmen. Men lite då och då snackar skådespelarna mellan låtarna och då som sina karaktärer vilket ibland blir ganska roligt. Mellan låtarna är det många inslag om fans och hur mycket serien betyder för dem plus några riktiga snyftscener om hur ”Glee” räddat deras liv. Bäst är den lilla killen (typ 4 år gammal) som man får se från en hemvideo när han är klädd som Blaine och gör ett helt Blaine-nummer med sång och dans. Grymt! Han dyker förresten upp på slutet igen vid eftertexterna så missa inte det! Annars imponeras jag mest av Heather Morris (Brittany). Hon är så sjukt bra på att dansa att jag nästan blir kär i henne! Summa summarum så är det ingen fantastisk film men en kul grej för de inbitna.
Betyg: 2+

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar