onsdag 4 januari 2012

"The Voice - Sverige"

”The Voice – Sverige” är ju inte i närheten av lika bra som USA varianten men känns ändå helt okej som underhållning. Framförallt är det ju skillnad på coacherna. I USA var det stjärnorna Christina Aguilera, Adam Levin, Cee Lo Green och Blake Shelton som fick jobba med artisterna. De är inte bara så mycket bättre och större som artister än de svenska coacherna (Petter, Magnus Uggla, Carola och Ola Salo) de är också roligare och skapar ett större intresse. Av de svenska coacherna är Petter min favorit. Han är sympatisk och säger vettiga saker. Dock är han ju faktiskt inte en sångare och frågan är om det inte egentligen är ganska nödvändigt för coacherna. Carola är ju däremot en som kan sjunga men hon känns inte så där jätte ”likable” för mig i alla fall. Artisterna har inte heller haft riktigt så bra röster som jag hade hoppats. Efter att ha sett så många begåvningar under 1000 tals Idolauditions med mera så trodde jag faktiskt att de skulle kunna hitta några fler. Den enda som jag verkligen fick upp ögonen för var Adrian Modiggård, han verkade ha det där lilla extra. Sen är det ju det här med den svenska vs. den amerikanska produktionen. Sverige har så mycket att lära där! Men jag tänker absolut ge programmet en chans och se hur det utvecklas. Nästa två avsnitt sänds imorgon (torsdag) kl. 20.00 och på fredag kl. 20.00 därefter är det fredagar som gäller. Kanalen är TV4.


Petter, Carola, Uggla och Salo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar