tisdag 29 mars 2011

"Mästarnas Mästare"

De tidigare säsongerna av "Mästarnas Mästare" har jag bara strötittat på några avsnitt men i år ska jag verkligen försöka se alla. För det är absolut ett koncept jag gillar. Jag är löjligt svag för återblickarna på idrottarnas karriärer, jag tycker tävlingsmomenten är hur spännande som helst och så är det ju ett skönt gäng de har samlat ihop. Pekka är en gammal idol för mig. Från tiden i MIF såklart och för hans insatser i landslaget. Kul att få se honom. Såg inte Billan yngre ut idag än när hon var aktiv? Evy var ju en himla seg tant, Respekt! När jag hörde Prytz prata insåg jag att jag nog aldrig hört honom prata förut för det borde jag verkligen minnas i så fall. Limpar var en jävel på att snacka och Stenmark han är Stenmark, det vill säga en gud! Jag gillar verkligen Kenny och jag bölade återigen när de visade hans krasch. De där tillbakablickarna brukar göra så med mig. Jag bölar för det mesta; lyckan vid segrar, jobbiga motgångar m.m. När det gällde tävlingarna i programmet var jag sjukt imponerad. Fy fan vad jobbigt. Jag FATTAR INTE hur de kan ha sådan vilja att de klara fortsätta (till exempel när de satt i 90 grader) trots att deras kroppar börjat skaka flera minuter innan. Helt sjukt!
SVT1 Söndagar 20.00 (eller SVT Play)


Väljer denna bild så att en viss person *Host-Martin* kan se att
Stenmark visst sitter i 90 grader precis som de andra.
(Klicka för att se större)

1 kommentar:

  1. Så himla bra program. Jag bara älskar det. Evy var ju hur seg som helt. Helt otroligt att hon hade så starka nypor. Det är verkligen respekt

    SvaraRadera