lördag 5 mars 2011

Andra Chansen (melodifestivalen)

Jag gillade egentligen inte någon låt i den första duellen men höll på Love Generation eftersom jag avskyr Jenny Silvers låt. Alltså, rätt låt vann.

I andra duellen tyckte jag att båda låtarna var ganska okej. I Loreens låt gillar jag refrängen men är inte lika förtjust i verserna. I Sara Vargas låt gillar jag texten som är lite annorlunda med ett riktigt budskap. För mig kvittade det vem som vann. Vilket var Varga för de som inte visste.

I tredje duellen möttes The Moniker (vet inte varför jag avskyr det artistnamnet) och Linda Pritchard. Precis som förra gången hade jag inget emot The Monikers låt men jag har så himla svårt för honom. Lindas låt hade växt sen sist och blev den jag höll på. Fel låt vann.

I sista duellen möttes Shirley’s Angels och Pernilla Andersson. Shirley (som jag numer tänkte kalla Shirley ”Siberian Husky” Clamp på grund av hennes ögon) och hennes änglar hade precis som förra gången ett snyggt uppträdande men sången är tradig. Då tycker jag att Pernillas låt är mer intressant även om den kanske inte är världens bästa. Rätt låt vann.

Så var det då semifinalerna kvar för att ta fram två låtar till finalen på lördag. Av Love Generation och Sara Varga blev det Sara Varga vilket jag nog tyckte var rätt.

Av The Moniker och Pernilla Andersson blev det The Moniker vilket jag väl få lära mig att leva med ;)

För övrigt kan jag inte bestämma mig för om programledar-rickard har fått skitdåliga skämt eller om det är han som är extremt dålig på att leverera dem.

Till final:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar