torsdag 2 december 2010

Juryns låtval

Imorgon i Idol är det juryn som valt låtarna. En låt ska vara för idolerna att glänsa i och den andra ska vara en utmaning. Jag minns att förra året glänste idolerna i utmanarlåten och var sämre i den de skulle glänsa. Undrar hur det blir i år. Här är låtarna de valt åt deltagarna:

Olle
Everybody's changing (Keane)
Born to run (Bruce Springsteen)

Minnah
Total eclipse of the heart (Bonnie Tyler)
When love takes over (David Guetta)

Jay
Enter Sandman (Metallica)
In the ghetto (Elvis)

Jag är lite sur över låtvalet till Olle. Den första låten är visserligen fin men jag är rädd för att den är alldeles för seg för att han ska ha en chans att få med sig publiken ordentligt. Den är varken riktig ballad eller ösig. Jag hoppas att han softar till den ännu mer, det är då han är som bäst. Till Minnah känns det mer serverat på ett silverfat. Bonnie Tylers låt är ju som klippt och skuren för hennes röst. Och Guettas låt ju en partylåt som borde få med sig publiken ordentligt. Jay kommer säkert vara grym i "Enter Sandman" som är en fantastisk låt. "In the ghetto" är oxå lite seg men han kanske rockar till den. Nja, jag tycker dessa valen är gjorda bäst för Minnah vilket är tråkigt eftersom det är hon som ska åka ut. Olle och Jay i final!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar