lördag 11 december 2010

Bästa vinnarlåten?

Bestämde mig för att lyssna igenom alla vinnarlåtarna i Idol för att se vilken som varit bäst. Först av allt får man ju konstatera hur mycket de påminner om varandra. Och visst hade det varit kul med något annat än en ballad någon gång men jag förstår att det måste vara det för att locka så bred publik som möjligt, gammal som ung. Kanske inte riktigt rättvist att ha med årets låt i bedömningen då jag måste lyssna på den några gånger innan jag riktigt bestämt mig. Fast jag märkte att jag gillade den bättre idag än igår, den växer faktiskt för varje gång. Annars tror jag att "Right Here Right Now" från 2005 som Anges fick sjunga och "Higher" från 2009 som Erik fick är mina favoriter. Vilken/vilka är dina? Lyssna igenom klippen nedan för att friska upp minnet.













4 kommentarer:

  1. Jag håller helt klart med dig, Anna. Agnes och Erik har fått de bästa vinnarlåtarna...

    SvaraRadera
  2. Mmmmm..jag tycker

    1. Agnes
    2. Erik
    3. Jay

    /Ammi

    SvaraRadera
  3. Satt occkså och diskuterade det i fredags och jag tycker Right here Right now, sen kanske Higher :) Sämst är väl årets låt tror jag.. fast man måste kanske lyssna in sig mer

    SvaraRadera
  4. Generally every winner song in the Swedish Idol has been a success. Best performance is without doubt Kevin Borg. He's the only artist you don't need to feel nervous about while he's performing. But if we are talking about the best winner song with the best artist, this is my top list:

    1. Dreaming People - Jay Smith (Minnahs performance was also great)
    2. This Moment - Marie Picasso (Absolutely the right winner. Amanda Jensen couldn't sing :S)
    3. Right Here Right Now - Agnes Carlsson (Sebastian did a great performance, but Agnes was the right winner)
    4. All This Way - Robin Stjernberg (Amanda Fondell won, but her version was so depressive and I didn't like her voice)
    5. With Every Bit Of Me - Kevin Borg (Alice had a good voice, but not with this big capacity that Kevin had)
    6. Coming True - Daniel Lindstrom (Darin Zanyars performance was also great)
    7. Higher - Calle Kristiansson (Although Erik did a better performance with this song in the final, but I liked Calles voice better)
    8. Everything Changes - Markus Fagervall (Erik Segerstedts version was also great)

    SvaraRadera