onsdag 27 mars 2013

Japp, jag är hooked! (SoA)

Jag fick veta att andra säsongen av "Sons of Anarchy" var ännu bättre än första och nu när jag sett den kan jag bara säga Oh yes it was!! Ja, jag får helt enkelt sålla mig till hyllningskörerna. I andra säsongen har karaktärerna blivit ännu starkare och storylinesen har blivit ännu bättre. Det är verkligen spännande men vid flera tillfällen har den också varit riktigt gripande. Nedan kommer jag gå inte lite mer på detaljer så läs INTE om du inte sett serien än och tänkt se den. Åå, jag önskar att någon annan var på samma säsong som jag så man hade någon att prata med!

*** SPOILERVARNING ***

Okej, mycket har ju varit så bra men det som påverkat mig mest är nog vad som hände med Gemma. Dels det obehagliga när de hände men även alla följder. Det var så gripande när hon till slut berättade allt för Jax och Clay. För övrigt gillar jag relationen mellan Gemma och Tara och mellan Jax och Tara också för den delen. Det var lite roligt när man fick se Tara gone bad :) Beefen mellan Jax och Clay har varit lite påfrestande. Och det retade mig enormt mycket när Opie blev på Clays sida. Ja, det har ju löst sig nu när han fått veta sanningen. Glad att Opie har hittat kärlek igen förresten, tyckte så sjukt synd om honom. Jobbigast på hela säsongen var såklart slutet. Fy fan vad plågsamt, kan bara föreställa mig om det varit mitt barn. Ja, de kan konsten med cliffhanger i alla fall!

Det plågsamma slutet på säsongen


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar