torsdag 14 mars 2013

"Fringe" sista säsongen

Då har jag haft Fringe-Frossa för sista gången. Serien är nämligen slut. Femte och sista säsongen var bara 13 avsnitt lång (jämfört med 20-23 de andra) och inte min favoritsäsong direkt. Det betyder inte att den var dålig, det var bara det att jag inte trivdes i den tiden som den utspelades. Serien som helhet har varit strålande, en av de bästas Sci-Fi serier jag sett. Den började lite trevande men tog sig snabbt och nådde väl sin höjd någonstans i mitten. Jag har tjatat tidigare om de fantastiska skådespelarna och de starka karaktärerna. Det som också gjort serien så bra är specialeffekterna, spänningen, konspirationerna, humorn och romansen. Jag är inte 100 nöjd med slutet, jag hade hellre sett ett slut i nutiden och tycker de är synd att man missade vissa bitar i och med hoppet på flera år, men det innehöll ändå allt vad man kan begära av spänning, glädje och lite tårar. Jag kommer helt klart sakna Walter, Olivia, Peter och Astrid! *snyft*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar