måndag 21 april 2014

"The Amazing Spider-Man 2" (2014)

Jag hade hört ganska svala omdömen om ”The Amazing Spider-Man 2” vilket sänkte mina förväntningar och inget kan väl vara bättre för en filmupplevelse än låga förväntningar :) Men jag tror faktiskt att jag hade tyckt om filmen ändå. Samma sak som gjorde att jag föll för första filmen, och tyckte att denna reboot är bättre än tidigare spindelfilmer, gjorde att jag även gillade denna och det är charmen. Jag gillar verkligen humorn, relationerna och givetvis actionscenerna. Och något som vekligen imponerar, och som kanske känns lite mer ovant i denna typ av film, är skådespelarinsatserna. Andrew Garfield är grym! Han är lika bra som den charmiga och lite roliga nörden som i actionscenerna och som i de mer gripande och sorgliga scenerna. Övriga som glänser är Sally Field, Jamie Foxx och inte minst Dane DeHann som är ett utmärkt skurkämne som vi nog kommer få se mycket mer av i framtiden. På minussidan får man väl lägga att den är något för lång och hade mått bra av att kortas av och tightas till lite.
Betyg: 4

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar