tisdag 29 april 2014

"Teen Wolf" säsong 3

Här satt jag och trodde att jag sett färdigt säsong 3 för längesedan (se inlägg här) så visade det sig att de fördubblat antalet avsnitt på säsongen så det var bara ett långt säsongsuppehåll. Fast de kunde lika gärna ha delat upp det på två säsonger för första halvan har en story och andra halvan än annan. Nåväl, jag skriver helt enkelt om säsong 3 igen fast denna gång om andra halvan :) Förr kallade jag ”Teen Woolf” för en guilty pleasure serie eftersom det var lite B-igt ibland men det vägrar jag göra nu. Något jag tycker de gjort extremt bra är att hålla sig till en grundstory säsongen igenom (eller i detta fall halvsäsongen). Och även när de haft kortare storys för ett avsnitt så är de ändå tydligt förankrade i grundstoryn. Det är det minsann inte alla som klarar av. Precis som tidigare är det inte alla som är de bästa skådespelarna men några av dem som är riktigt bra har fått mycket större plats i denna säsong. Min stora favorit Stiles (spelad av Dylan O’Brien) har verkligen fått glänsa och att de blivit lite fler i den innersta kretsen gör serien gott. Jag tror några kommer få ännu mer plats nästa säsong vilket jag ser fram emot. Till exempel Peter som man egentligen bara borde hata men inte kan låta bli att tycka är lite intressant ändå. Tack och lov behöver man inte vänta längre än till sommaren!

Dylan O'Brien var mästerlig denna säsong! Får mig att vilja kolla upp vad han mer har spelat i.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar