torsdag 10 april 2014

"Sons of Anarchy" - säsong 6

Säsong 6 har inte varit min favoritsäsong direkt. Även under tidigare säsonger har jag tänkt att ”nu får det väl ändå vara nog med elände. Hur många saker kan gå fel?!” men då har det ändå balanserats mot en del positiva historier som till exempel kärleken mellan Jax och Tara. Fast denna säsong känns det som det bara har varit elände. Utan den balansen blir det inte lika bra, även om det fortfarande är klart sevärt. Men det som fick mig riktigt jävla upprörd var säsongsfinalen. Om du inte har sett den ska du absolut inte läsa vidare mer!


*** SPOILERVARNING *** SPOILERVARNING *** SPOILERVARNING ***


Jag har alltid haft svårt för Gemma men hela tiden levt på hoppet att hon ska förändras. Då och då glimmar hon till, som tiden då hon och Tara kom bra överens. Men så fort man tror att något ska få henne att bli en lite bättre människa så gör hon något som når nya höjder i dumhet. Men va fan, att hugga Tara var sjukt till och med för henne. Visst, hon hade druckit (och gud vet vad)och hon var knäpp efter att Nero gjort slut men nä, jag köper det inte. Och bara det faktum att Tara är död gör mig så fruktansvärt sur. Jax och Taras kärlek var epic. Det var stommen i serien, det som gjorde att man trodde på hans kamp att en dag lämna klubben. Och det skulle givetvis sluta med att de levde lyckliga i alla sina dar på ett eller annat sätt. Det kvittar vilken kvinna de kommer sätta i Jax liv, ingen kommer duga för mig. Bandet mellan honom och Tara var något extra. Och när sen Juice kommer och skjuter sheriffen då ville jag nästa slänga ut datorn genom fönstret. Dels för att jag retar mig att Gemma ska komma undan med det (ett tag i alla fall, allt kommer ju fram till slut) sen tyckte jag att det var synd att Roosevelt försvann. Och så ogillar jag starkt vem Juice har blivit. Jag gillade verkligen honom tidigare men han känns inte alls kul nu. Och vad händer med Jax. Jag tror inte att han åker för mordet på Tara och Roosevelt, lite får man väl ändå förvänta sig att polisen kan klara av, men vad kommer det att bli av honom? Jag tror på två vägar. Antingen kommer han mer än någonsin vilja bli en god människa pga vad Tara fick offra för honom eller så kommer det gå käpprent åt andra hållet då han inte har något mer att leva för. Vi får väl se i september…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar