onsdag 9 oktober 2013

”The Walking Dead” säsong 1

Vissa serier dröjer det innan jag tar tag i, ibland för att jag inte är säker på ifall de ska vara så bra men oftast bara för att jag inte hinner med dem. ”The Walking Dead” var en sådan som jag hela tiden tänkte att jag skulle se men aldrig tog tag i. Men det har jag gjort nu. Och jösses vad bra den är! I början kunde jag knappt gå ut på kvällsrunda med hundarna efter att ha sett ett avsnitt, trodde allt jag såg och hörde var zombies. Det var roligt i början att upptäcka hur karaktärer hängde ihop, nu är det roligt att se nya som dyker upp och nya konstellationer som skapas. Jag är väldigt förtjust i huvudkaraktären Rick. Han är godhjärtad utan att vara dumsnäll. Fast ibland undrar man varför han riskerar sitt liv typ hela tiden när det inte i alla fall är nödvändigt. Och så kan man ju inte låta bli att gilla Darryl :) Några gillar jag inte alls men jag tar inte upp vem och varför pga spoilerrisken. Just nu är jag mitt i andra säsongen och vill bara se mer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar