måndag 14 oktober 2013

Mer Kim Bodnia åt folket!!

Om du inte redan ser ”Bron” så gör det! Andra säsongen är precis som första riktigt spännande. Jag har lärt mig att älska Saga Noréns (länskrim malmö) personlighet (det är riktigt kul när hon försöker agera som en normal person) men framförallt så älskar jag Martin Rhode! Kim Bodnia som spelar honom kan säga mer med ett ansiktsyttryck än vad många skådespelare kan säga med ord! Hans ögon kan se så ledsna, glada, förstående, förbannade och kära ut så det är helt otroligt. Han är en helt ny förmåga för mig och jag måste se mer av honom, se om han är lika bra i allt han gör. Han har medverkat i massor av filmer men de filmer jag blev mest nyfiken på är:

Nattvakten (1994)
Pusher (1996)
Bleeder (1999)
I Kina käkar de hundar (1999)
Gryningsland (2001)
Gamla män i nya bilar (2002)
Monstertorsdag (2004)
Delhi Belly (2011)
Bröllop i Italien (2012)

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar