måndag 21 oktober 2013

Les Miserables (2012)

Jag gillar musikaler. Jag gillar kostymdrama. Jag gillar filmer som skildrar historiska händelser. Alltså borde jag väl älska ”Les Miserables”?! Men nej, det gjorde jag tyvärr inte och detta av en väldigt enkel anledning. Jag fixar inte när de sjunger varenda mening! Filmen är fantastiskt gjord! Den är vacker är titta på, skådespelarna är i sitt esse, handlingen är spännande och vissa sångnummer (som jag förstått sjungs live in i kameran!) är verkligen gripande. Hade de valt ut några riktigt bra sångnummer och haft vanlig dialog där emellan tror jag att jag hade älskat filmen. Men bara för att de sjunger hela tiden blir jag uttråkad. Tycker verkligen att det är synd, den har så mycket att erbjuda.
Betyg: 3-


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar