tisdag 29 januari 2013

"Sune i Grekland - All Inclusive" (2012)

Det finns de som är småupprörda över att det är andra skådespelare än i de gamla Sune-filmerna. Jag tillhör inte dem. För det första hade det ju varit ganska svårt med tanke på de gamla skådespelarnas ålder men framförallt så ser jag detta som något nytt och sitter inte och jämför det med gamla Sune-familjen. Så trots att jag älskade Peter Habers pappakaraktär så tänker jag inte på det när jag ser Morgan Alling göra, även han, en utmärkt pappakaraktär fast annorlunda. Tycker även Anja Lundkvist gör mamman bra. Barnen är alltid lite svårare att bedöma, har inte riktigt samma krav på dem. Fast även om Julius Jimenez Hugoson som spelar Håkan Bråkan har lite kvar att lära när det gäller att leverera repliker så kan han säga mer med en än blick en många vuxna skådespelarkolleger. Humorn är ganska billig men bjuder på många skratt för hela familjen. Åtminstone om man, som jag, kan garva åt någon som får en boll rätt i huvudet. Tyvärr drar man väl just den humorn lite för långt till slut. Roligast är det nog när Sunes föräldrar är inblandade. Kanske är det för att de är de bästa skådespelarna med bäst komisk tajming eller så är det kanske för att jag som vuxen uppskattar den humorn mest. Segast blir det framåt slutet då man försöker klämma in lite moral eller budskap i storyn också. Det är faktiskt inte nödvändigt i en sådan här film :)
Betyg. 3+

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar