fredag 4 januari 2013

2012 års bästa låtar plats 10-1

10. We Are young – Fun ft. Janelle Monáe
Även om jag är galet trött på den nu så tyckte jag den var väldigt bra när den kom.




9. Spectrum - Florence + The Machine
Känns som det mesta Florence + The Machine gör blir fantastiskt. Så även denna låt.




8. She Wolf – David Guetta ft. Sia
Guettas musik med Sias röst = succé.




7. Skyfall – Adele
Klassisk Bondlåt med underbara Adele.




6. The Lions Roar – First Aid Kit
Även First Aid Kit skulle kunnat ha flera låtar med på listan, denna vann med en hårsmån.




5. I Knew You Were Trouble - Taylor Swift
Verserna kunde varit bättre men det andra älskar jag. Låten börjar 2.04 in i videon.




4. One Day/Reckoning Song (Wankelmut Remix) - Asaf Avidan
Alldeles, alldeles underbar!




3. Heart Of Stone – Iko
En av de vackraste låtar jag vet! Musik, sång, text...




2. Locked Out Of Heaven – Bruno Mars
Jag blir bara på så galet bra humör av denna. Låten är grym, hans röst är grym, känslan är grym.




1. Somebody That I Used To Know – Gotye ft. Kimbra
Givetvis finns det bara en som kan vara nummer ett. Helt ärligt har jag ännu inte tröttnat på låten och då har jag hört den SJUKT många gånger. Det tyder på kvalitet! Och jag vet att den funnits längre än 2012 men det var då den kom till Sverige och typ tog över så jag räknar det!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar