onsdag 23 januari 2013

"Hart of Dixie" säsong 1

”Hart of Dixie” är alldeles, alldeles... underbar! Den ger mig stark ”Gilmore Girls” känsla men är roligare. Jag älskar Rachel Bilson, hon är ju min girlcrush, men nu är jag även lite kär i Wilson Bethel som spelar the amazing Wade Kinsella (MUMS!). Är också väldigt förtjust i karaktären Lemon Breeland, spelad av Jamie King, trots att hon gör vad hon kan för att förstöra för vår Zoe Hart. Detta är en klassisk feel-good-serie. Jag vill också bo på ett ställe där solen lyser varje dag (förutom om det helt plötsligt börjar snöa men nästa dag kan du ha shorts igen) och där det är ett nytt jippio på stadens torg varje vecka, invånarna har sina egna traditioner som alla är med på och alla hjälper alla. Ja, nästan alla.. inte om du är fiender förstås :) Och så är det ju alla relationerna. Inte bara kärleksrelationerna (även om de är nog så härliga) utan också vänskapsrelationerna. För att inte tala om de som är motsatt till vänskap. Och så var det ju humorn också, allt är lite extremt men inte så det bli överdrivet töntigt. Precis lagom.


Cress Williams, Scott Porter, Rachel Bilson, Jamie King och Wilson Bethel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar