lördag 13 oktober 2012

X-Factor veckofinalen

Det var ju skönt att Freja åkte ut igår. Och ja, visst gjorde Orup dåliga låtval men jag tror hon hade åkt ganska snabbt ändå. Hon är inte tillräckligt intressant helt enkelt. Duktig, snygg men hon har inte X-factor om man nu ska använda programmets egen term. Sen är hennes attityd kanske inte min favorit. Kommentarer som "Jag tror inte att folk tycker att jag är dålig - och de som gör det kan ingenting om musik”, som hon sa efter hon åkt ut, känns sådär. Nåväl, slutet gott allting gott. Kvällens bästa enligt mig var Awa. Hon om någon har det där extra. Hon är född artist. Artister är även J.E.M som har sån härlig känsla på scenen. Det känns så naturligt för dem. Benny lät grym som vanligt. Bättre kläder denna gång också ;) Oscar är riktigt bra på den sortens musik men jag hoppas att han får en mäktig ballad nästa gång som visar vilken fantastisk röst han har. Malcolm kommer bli vår nästa stora svenska rappare hur det än går i denna tävling. Övriga deltagare var också bra men överglänste inte dem jag nämnt.

Kvällens bästa:
Awa%20Santesson-Sey%20-%20Mercy

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar