fredag 5 oktober 2012

X-Factor veckofinalen

Mina tankar om kvällens X-factor:

Jurymedlem/coach som lyckades bäst: Helt otippat var det Ison som lyckades solklart bäst med sina artisters nummer. Bra låtar och snygga nummer. Kändes helt klart mest proffsigt. Jag som inte känner till Ison så mycket hade inte särskilt höga förväntningar på honom men blev väldigt imponerad.

Jurymedlem/coach som lyckades sämst: Lika otippat var faktiskt Andreas Carlsson den som lyckades sämst. Eller ja, han och Orup får kanske dela på platsen.

Killarna: Oscar är ju en av mina favoriter och han visade att han är en artist! Inte bara en grym sångare utan även dansare. Men Malcolm är ju också så sjukt grym på det han gör. Även Isak gjorde riktigt bra ifrån sig med ett proffsigt och snyggt nummer som hjälp men han når kanske inte riktigt ända upp till Oscar och Malcolm. Detta är den trio med högst kvalitet tycker jag och de kommer nog hänga med några avsnitt till hoppas jag!

De över 25: Jag är väldigt förtjust i Alexanders röst men han försvinner lite när man jämför med några av de andra artisternas utstrålning. Benny är ju en av mina favoriter och var också den som var klart bäst av dem över 25 (och bland de bästa totalt). Men jag måste hålla med om att det hade sett ännu lite proffsigare ut med annorlunda klädsel till just detta nummer. Freja är snygg och har bra röst men jag tycker hon är jättetråkig. Hon borde ha åkt ut i kväll.

Tjejerna: Manda är riktigt bra men jag kan nog hålla med delar av juryn att numret kunde gjorts lite roligare. Tyckte inte att det var rätt låt för Frida, hon hade kunnat låta ännu bättre. Awa är ju en av mina stora favoriter och även här tyckte jag att Andreas missat lite med låtvalet. Jag gillar ju låten men den fick inte Awa att glänsa så som man sett henne innan. Så skärpning Carlsson!

Grupperna: NJOY var klart de som hade mest att lära men samtidigt tyckte jag att de hade riktig potential att verkligen bli bra. Så av grupperna känns det okej att de åkte först men totalt skulle de inte göra det för det borde varit Freja. Hey Mary var riktigt bra och jag tyckte de gjorde den låten snyggt. Och jag tyckte de såg hur bekväma som helst ut i stilen. J.E.M var helt okej. Tyckte kanske inte sången var super men de har charm och utstrålning som man rycks med i.

Hejdå NJOY, kanske får vi se er igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar