tisdag 5 juni 2012

"Vampire Diaries" Säsong 3

Så var tredje säsongen av Vampire Diaries slut. En sak som jag gillar med Vampire Diaries, och faktiskt är lite imponerad över, är hur ofta de lyckas skapa situationer som man tänker ”Nu kan ju hon/han bara inte klara sig ur detta” så vips händer det något man inte hade räknat ut. Nedan kommer lite tankar som dock innehåller en del spoilers. Läs INTE nedan om du inte vill veta vad som händer!

*** SPOILERVARNING ***

Ännu en bra säsong som får mig att vilja se nästa avsnitt så fort ett har slutat. Stefan är back to normal och jag tror nästan jag kommer sakna den onda sidan i honom. Fast jag undrar om han inte är lite förändrad nu ändå. Älskar kemin mellan Damon och Elena (kanske inte så konstigt då de är ett par i verkligheten) men ändå kan jag inte säga att jag är klockrent Team Damon. Verkligen inte så att jag gillar Stefan bättre men kan inte bestämma mig vem som är rätt för henne. Jag gillar ju paret Caroline/Tyler. Lite tråkigt när han försvann ett tag men en intressant tvist när Claus började uppvakta Caroline. Hon är cool! Hela grejen med the originals och deras pappa och sen mamma har funkat bra. Men vart ska det sluta? Kommer det någonsin att sluta? Jobbigast var Alaric grejen på slutet. Jag gillar verkligen honom och hoppas att det kommer en ny sådan där överraskande vändning som gör att allt kan bli bra för honom igen. Inte för att jag vet hur det skulle gå till tyvärr. Men Bonnie då, vad pysslar hon med? Och vad händer med Tyler nu? Och så var det ju en hyfsad cliffhanger med Elena. Det är SÅ mycket som man vill veta men måste stå ut till nästa säsong. JOBBIGT!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar