fredag 8 juni 2012

"Moneyball" (2011)

Jag tror att jag hade för höga förväntningar på Moneyball. Har läst så mycket om hur bra den var men den kunde inte riktigt leva upp till det. Mycket är bra, till exempel utmärkt skådespel av Brad Pitt och Jonah Hill och även regin. Det jag saknar är nog lite mer av sportdelen vilket kanske låter konstigt när det är en film om baseball. Men jag menar då känslan i klassiska sportfilmer - matcherna, segrarna. Detta är mer om spelet bakom kulisserna. Vilket i och för sig är intressant det också. Jag gillar när det är banbrytande. Och Brad Pitts karaktär är riktigt cool vilket är extra kul när den är baserad på en verklig händelse och det är något annat som jag gillar! Nu i efterhand så känner jag att ju mer jag tänker på filmen desto bättre tycker jag att den är :)
Betyg: 4-



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar