onsdag 20 juni 2012

"Snow White and the Huntsman" (2012)

Efter trailern hade jag skyhöga förväntningar hur mycket jag än försökte hålla dem nere. Detta gjorde att jag under filmen hela tiden satt och undrade om det var så bra som jag hade hoppats. Inget kan vara mer förödande för en film! Sådan tur är så har jag efterhand när jag tänker tillbaka på filmen insett att den var väldigt bra. Den var bara inte riktigt som jag tänkt mig. Trailern är häftig med mycket action och bra musik. Filmen innehåller givetvis all denna action men också något mycket lugnare och den var mycket mer fantasy än vad jag hade väntat mig. Alla karaktärer är intressanta och skådespelarna är bra, i vissa fall lysande. Ingen kunde passat bättre som den vackra onda drottningen än Charlize Theron och hon gör det riktigt bra även om det blir lite överspel ibland. Kristen Stewart är kanske inte den sortens skönhet som man tänker på i samband med Snövit men i just denna version av sagan som är lite mer skitig och ruff så passar hon utmärkt. Chris Hemsworth och Sam Claflin är båda helt okej som jägare respektive prins men förutom drottningen så är det nog dvärgarna som imponerar mest, spelade av bland annat Ian McShane och Bob Hoskins. Dvärgarna var så bra gjorda att jag en stor del av filmen satt och grubblade på om det verkligen kunde vara Ian och Bob som jag kände igen. Och det är ju något annat som var fantastiskt med filmen. Specialeffekterna! Och ni som följer bloggen vet nog att jag är väldigt svag för just det. Samt vackra miljöer som det verkligen fanns gott om det också. Så se filmen. Men se den på bio!
Betyg: 4+

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar