söndag 26 februari 2012

Melodifestivalen Deltävling 4

Kvällens självklara: Att Danny gick vidare. Även i år vinner han på att ha ett komplett nummer med sång och dans även om jag gillade förra årets nummer bättre.

Kvällens positiva överraskning: Jag tyckte att Lisas låt var bäst men kände kanske inte att den var en vinnarlåt i melodifestivalen. Blev riktigt överraskad när den gick direkt till final, hade hoppats på andra chansen åtminstone.

Kvällens Hellström: Axel Algmark påminde rysligt mycket om Håkan Hellström. I vissas ögon är det säkerligen något positivt. Inte i mina! Däremot tyckte jag att låten var något bättre än Hellströms låtar. Himla trallvänlig.

Kvällens sämsta: Utan tvekan Lotta & Christer. Så fruktansvärt dåligt!

Kvällens mest orättvisa: Att Lotta och Christer gick till andra chansen. Den platsen borde gått till Perrelli.

Kvällens fulaste: Som jag tippat innan – Hanna Lindblads outfit.

Kvällens låtstöld: Eller rättare sagt ett-kort-parti stöld är när Hanna sjunger ”And I just can't shake this feeling” vilket låter väldigt mycket som ett parti i Ne-Yo’s låt Closer. Och nej, jag påstår inte att detta är något ovanligt, jag tycker bara det är kul att hitta likheterna :)

Kvällens överflödigaste: Helena Bergström. Tycker faktiskt att Sarah och Gina klarar sig ganska bra utan henne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar