lördag 25 februari 2012

Kvällens melodifestivallåtar

Charlotte Perrelli – The Girl
Min gissning är att Charlotte med en superkort klänning och några hyfsade dansare i bakgrunden kan ta sig vidare. Inte en jättedålig låt men den saknar ”det där extra”.

OPA! – Allting blir bra igen

Absolut inte min grej.

Dynazty – Land of Broken Dreams
Jag har så himla svårt för den hårdrockslook som de har. För mig ser det inte alls särskilt hårt ut. Mer som någon töntig fluffig 80-tals grej. Låten då? Tja, sånt här brukar gå hem i stugorna. Så fort det dyker upp lite ”hårdrock” i melodifestivalen så röstas de till final. Och den är väl inte dålig. Men Dead By Aprils låt känns mycket mer intressant.

Lotta Engberg och Christer Sjögren
Usch jag mår lite illa. Inte bara på grund av låten utan för att det faktiskt kommer sitta tanter och gubbar som röstar på detta. Måtte de inte vara tillräckligt många för att ta dem vidare till final. Hemska tanke!

Hanna Lindblad – Goosebumps

Hon kommer i alla fall högt på listan för fulaste outfit! Låten är en sådan som försvinner i mängden. Inte dålig men inte tillräckligt bra heller.

Axel Algmark – Kyss mig

Väldigt osäker på denna. Ibland får den alldeles för mycket Håkan Hellström över sig men så ibland så känns det som om jag vill sjunga med. Ska bli intressant att se.

Lisa Miskovsky – Why Start a Fire
Jag är väldigt förtjust i Lisa Miskovsky och den typen av musik hon brukar göra. Och jag gillar denna låten också. Men jag tycker inte att är en melodifestivalvinnare.

Danny Saucedo – Amazing
Det blir inte en lika utpräglad danspop låt som förra året, vilket jag nog hade hoppats. Ibland är jag nästan på väg att börja sjunga ”save the world tonight” men det är ju fel låt. Jag tror att Danny har förmågan att göra ett nummer som kan ta honom vidare även om låten ensam inte hade klarat det.


Kvällens tävlande. bildkälla: svt.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar