lördag 18 februari 2012

Kvällens melodifestivallåtar

Som vanligt delger jag mina första intryck av låtarna som bara är baserade på 1-minutsklipp

Youngblood – Youngblood
Lätt att sjunga med men boooooring. Hoppas att den ena av grabbarna inte sjunger lika falskt ikväll som i klippet på svt.se.

Maria BenHajji – I mina drömmar
Svensktoppen nästa! Men ingen melodifestivalvinnare.

Mattias Andréasson – Förlåt mig
Har väldigt svårt att bestämma mig efter den minuten man ser på svt.se. Gillar vissa delar men inte andra. Kommer nog behöva höra den i sin helhet.

Love Generation – Just a Little Bit
Tror det kvittar hur låten är för de kommer ha på sig tidernas fulaste scenkläder. Trust me! Ska jag försöka bortse från dem är väl låten varken dålig eller bra.

Carolina Wallin Pérez – Sanningen
Jag är sjukligt svag för en massa trummor så det är ju ett plus i låten. Men räcker det? Ska bli spännande att se.

Andreas Johnsson – Lovelight
Har alltid gillat Andreas och kommer nog göra det ikväll också. Sen tycker jag nog inte att det är en vinnarlåt.

Molly Sandén – Why Am I Crying
Detta kan kanske vara en av de bättre balladerna i årets startfält. Och så gillar jag Molly.

Björn Ranelid ft. Sara Li - Mirakel
Ja vad ska man säga? Annorlunda – absolut. Bra – tveksamt. Underhållande – ja det är ju svårt att inte le åt spektaklet. Tror att folk antingen kommer hata eller älska just för att det är Ranelid. Och så tror jag att den kommer spelas på nattklubbarna tack vare dunka dunka takterna.


Ranelid visar dansmoves

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar