lördag 11 februari 2012

Kvällens melodifestivallåtar

Idag fick man tyvärr bara se 1 minut av varje låt på SVTs hemsida. Förstår inte varför det inte är lika för alla deltävlingar. Allt ska ju vara så rättvist när det gäller melodifestivalen. Därför var det såklart lite svårare att bilda sig en uppfattning om låtarna men jag skriver ett första intryck ändå, baserat på endast en minut av låtarna :)

Ulrik Munther – Soldiers
Ikväll tror jag att jag och min 7-åriga dotter kommer hålla på Ulrik. Fast jag kanske ska höra låten ordentligt först :)

Baby Doll – Top Cats
Tveksam till att detta kommer vara min typ av musik. Men den kanske är bra.

Sonja Aldén – I din himmel
En slät ballad kan vara fruktansvärt tråkig. En mäktig ballad kan vara fantastisk. Återstår att se vad det blir för Sonja. Jag är inte så hoppfull.

Andreas Lundstedt – Aldrig aldrig
Hade hoppats på mer disco a la Alcazar men detta låter som för mycket tråkig schlager.

Timoteij – Stormande hav
Låter inte så superimponerande men ibland blir det bättre när man ser uppträdandet i sin helhet.

David Lindgren – Shout it out
Var det inte han som var musikalsnubbe? Detta liknar med Danny och Saade. Fast det ser jag inte som något negativt. Kan kanske vara något intressant. Ser fram emot framförandet.

Mimi Oh – Det går för långsamt
Lätt att sjunga med i. Det brukar inte betyda att låten är bra men att det kan gå bra för låten ändå.

Thomas Di Leva – Ge aldrig upp
Jag gillar Di Leva och hans musik. Det kan säkert bli ganska bra. Håller tummarna.


bildkälla: svt.se

2 kommentarer:

  1. Svar: Oj, förlåt. Jag tänkte inte alls att det kunde varit spoliers. Trodde mest att jag skrev om tidigare säsonger. Förlåt!

    SvaraRadera
  2. Ingen fara. Det är alltid svårt att kolla på bloggar och sånt när man inte ligger i nutid i alla serier. Man vill ju inte ha spoilers samtidigt som man vill läsa saker om serierna. Jag brukar tänka att när det sänts i Sverige är det fritt fram, då får man som läsare hålla sig undan, men har det bara sänts i USA är chansen större att många inte vet om det och då brukar jag skriva spoilervarning.

    SvaraRadera