fredag 1 juli 2011

"Gossip Girl" säsong 4

Så har jag sett även fjärde säsongen av Gossip Girl och om du inte vill veta några spoilers ska du sluta läsa nu för här kommer mina tankar om säsongen:

Det jag gillade bäst med säsongen
*När Chucks och Blairs hat mot varandra övergår till mer fysiska aktiveter efter hennes födelsedagsfest och hur de sen fortsätter att träffas i smyg.
*Dans och Blairs vänskap och hur de är tillsammans.
*När Jack för en gångs skulle inte går emot Chuck utan hjälper honom att sätta dit Russel Thorpe.

De jag störde mig mest på under säsongen
Återigen är det Serena och Vanessa som toppar listan. Jenny var med så pass lite att hon slipper undan. Serena är fortsatt totalt egoistisk utan att fatta det själv. Värst var på slutet när hon försökte förstöra för Blair med prinsen. Vanessa verkar aldrig lära sig av sina misstag utan gör samma fel gång på gång och undrar varför folk blir arga på henne. Lågvattenmärket var när hon stal Dans manus i sista avsnittet.

Mest förvånande
Var nog när det visade sig att kusin Charlie bara var en skådis. Undrar vad hon och Georgina ska hitta på i framtiden.

Nu måste jag genast sätta igång med femte säsongen!


Roligaste vänskapen

2 kommentarer:

  1. Stopp stopp stanna Anna! Det är denna säsongen jag tittat på. Åh äntligen kan jag prata med dig. Det är något vi ska göra genast...eller efter Borås :). Kram

    SvaraRadera
  2. Jag älskar Gossip Girl...orkar inte ha några åsikter, bara njuter av deras twistade tv-värld! ;-) / syrran

    SvaraRadera