söndag 17 juli 2011

Emmynomineringar Drama

Söndagen den 18 september är det dags för 2011 års Emmygala. Jag börjar med nomineringarna i Dramaklassen. Mina egna tankar kommer längst ner.

Outstanding Drama Series
Boardwalk Empire
Dexter
Friday Night Lights
Game of Thrones
The Good Wife
Mad Men

Lead Actor, Drama
Steve Buscemi, Boardwalk Empire
Kyle Chandler, Friday Night Lights
Michael C. Hall, Dexter
John Hamm, Mad Men
Hugh Laurie, House
Timothy Olyphant, Justified

Lead Actress, Drama
Kathy Bates, Harry's Law
Connie Britton, Friday Night Lights
Mireille Enos, The Killing
Mariska Hargitay, Law & Order: SVU
Julianna Marguiles, The Good Wife
Elisabeth Moss, Mad Men

Supporting Actress, Drama
Kelly McDonald, Boardwalk Empire
Christina Hendricks, Mad Men
Michelle Forbes, The Killing
Archie Panjabi, The Good Wife
Margo Martindale, Justified
Christine Baranski, The Good Wife

Supporting Actor, Drama
John Slattery, Mad Men
Andre Braugher, Men of a Certain Age
Walton Goggins, Justified
Peter Dinklage, Game of Thrones
Josh Charles, The Good Wife
Alan Cumming, The Good Wife

Guest Actor, Drama
Robert Morse, Mad Men
Bruce Dern, Big Love
Jeremy Davies, Justified
Beau Bridges, Brothers & Sisters
Paul McCrane, Harry's Law
Michael J. Fox, The Good Wife

Guest Actress, Drama
Alfree Woodard, True Blood
Randee Heller, Mad Men
Carlo Buono, Mad Men
Joan Cusack, Shameless
Julia Stiles, Dexter
Mary McDonnell, The Closer
Loretta Devine, Grey's Anatomy

Verkar som om Drama inte är riktigt min grej när det gäller TV-serier heller för jag har knappt sett några av dessa. Jag borde faktiskt skämmas lite! Så när det kommer till nomineringarna kan jag faktiskt inte yttra mig. Fast jag ska ta tag i och se några av dem. De jag är mest nyfiken på är Boardwalk Empire och Dexter tror jag. Har läst en hel del bra om Friday Night Lights också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar