söndag 10 juli 2011

Ååå så drygt

För länge sedan rekommenderade en kompis en serie som hette ”The Ex List” (2008). I veckan kom jag loss och tittade på de tre första avsnitten. Serien handlar om Bella (spelad av Elizabeth Reaser) som besöker ett medium på sin systers möhippa och får veta att om hon inte hittar sin sanna kärlek innan året är slut kommer hon aldrig att göra det. Det enda hon får veta om vem den sanna kärleken kommer vara är att det är någon hon haft en relation med tidigare. När en massa knäppa saker som mediet säger blir sanna bestämmer hon sig för att tro på henne. Mediet säger att hon kommer se tydliga tecken och plötsligt dyker det upp gamla ex både till höger och vänster som hon bestämmer sig för att ge en chans men hon allt som oftast bli påmind om varför det tog slut första gången. Jag tyckte serien var riktigt charmig. Bellas kompisar som hon hänger med är roliga och de olika pojkvännerna med tillhörande knäppa drag är kul att se. Vad är det som är så drygt då? Jo, jag började få mina misstankar när jag insåg att jag inte hört så mycket om serien. Och mycket riktigt nu när jag gick in och kolla så avslutade de serien efter 6 avsnitt på grund av för låga tittarsiffror trots att det fanns sju avsnitt till inspelade. Så jag kommer aldrig få veta hur serien slutar vilket är riktigt drygt. Jag kommer nog se de tre avsnitt som finns ändå men så tråkigt det är när sådant här händer. Jag förstår att Tv-bolagen måste gå efter tittarsiffror men hur tråkigt är det inte när man följer en serie och den bara läggs ner? Som ”Life Unexpected” som var hur bra som helst (vilket jag läst och hört jättemånga som tycker) men som bara fick två säsonger. Fast den fick åtminstone ett avslut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar