onsdag 7 juli 2010

"The Wolfman" (2010)

Jag vet inte om ”The Wolfman” finns som bok men jag tror att den skulle passa väldigt bra som sådan. Då hade man kunnat gå in på djupet mer i de olika karaktärerna och relationerna dem emellan. För jag skulle vilja veta mer om pappan och hans något märkliga förhållande till sin familj och jag skulle vilja se mer av hur relationen mellan Lawrence och Gwen utvecklades. För jag tycker att det är då som filmen är som mest intressant. Varulvsdelarna är faktiskt inte så spännande, det känns mest som en tävling i hur köttigt man kan göra det. Anthony Hopkins och Benicio del Toro är som vanligt utmärkta. Inget fel på Emily Blunts och Hugo Weavings rollinsatser heller. Men annars var jag inte så jätteimponerad.
Betyg: 2+

1 kommentar:

  1. tycker verkligen att filmen var urdålig. Jag sa till sambon att du missade ingenting när han vaknade morgonen efter. Håller med om att varulsscenerna var töntiga. Jag hade längtat så efter den här och blev grymt besviken och jag vill också veta varför far och son hade så konstig relation

    SvaraRadera