måndag 19 april 2010

The Wrestler

Det är svårt att inte ha några förväntningar på en film som blivit så kritikerrosad som The Wrestler. Men eftersom drama är den genre jag gillar minst kunde jag ändå hålla dem på en rimlig nivå. Helt klart är att Mickey Rourke är fantastisk i den. Han är värd alla fina ord han fått om sin insats. Filmen är verkligt gripande vissa stunder men lite väl seg och långsam ibland. Jag har alltid tyckt att wrestling är en ganska märklig företeelse och den uppfattningen förändras väl inte direkt av filmen. Men historien i filmen, kampen om att komma tillbaka till de forna glansdagarna, kunde ha handlat om nästan vilken sport eller yrke som helst. Och det är det som är filmens styrka - människoporträttet av Randy ”The Ram” Robinson. Däremot är jag inte nöjd med slutet vilket drar ner betyget något. Exakt vad det är jag inte är nöjd med kan jag inte gå in på utan att avslöja för mycket.
Betyg: 3+ av 5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar