torsdag 22 april 2010

Dead Until Dark

"Dead Until Dark" av Charlaine Harris är den första boken av åtta i seren om Sookie Stackhouse. Det är dessa böcker som TV-serien True Blood är inspirerad av. Åtminstone denna bok hade TV-serien följt ganska noga. Största skillnaden var nog att Sookies bästa vän som är med ganska mycket i TV-serien inte var med i boken. Det gjorde dock inte mig så mycket då jag aldrig riktigt gillat den karaktären i serien. Eftersom jag älskar TV-serien kom det inte som en chock att jag blev lika förtjust i boken. Oftast brukar böckerna vara mycket bättre än filmerna/tv-serierna men i detta fall tyckte jag det gick ganska jämnt ut. Men det är möjligt att det kommer skilja längre fram då jag hört att det TV-serien mer och mer skiljer sig från böckerna efter hand. Om man som jag gillar genren - vampyrer, kärlek och spänning – ska man absolut läsa denna. Jag ska genast ge mig på fortsättningen även om jag tyvärr inte kommer kunna läsa färdig dem alla nu direkt eftersom jag har annat att läsa till mina kurser.

1 kommentar:

  1. Har haft den här boken hemma långt innan true blood började visas på tv. Men jag ska erkänna att jag har inte läst den. Vet inte varför då jag älskar true blood. Kanske får ge mig på ett nytt försök snart.

    SvaraRadera