söndag 11 april 2010

2012

Det finns 1 anledning att se denna film och det är specialeffekterna. De är mycket imponerande och fantastiskt verklighetstrogna. Men sen tar det verkliga slut. Jag kan inte låta bli att störa mig på hur huvudpersonerna gång på gång precis klarar sig ur den ena katastrofen efter den andra. Lägg till en massa töntiga repliker som jag inte tror att någon skulle vara i sitt sinnes fulla bruk att yttra om man hade stått inför sin död. För att inte tala om att man på sekunden kan räkna ut när en tidvattensvåg kommer in. Men så kanske det är i verkligheten vad vet jag egentligen. Töntiga stereotyper bland karaktärerna finns det gott om, ta till exempel ryssarna. Jag brukar inte ha något emot sådana här typer av undergångsfilmer. Jag gillar både Armageddon och Independence Day men de funkar så mycket bättre som helhet än denna. Men som sagt, specialeffekter gjorde att jag ändå inte kände att kvällen var helt bortkastad.

Betyg: 2 av 5



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar