söndag 25 april 2010

Living Dead In Dallas

Nu har jag läst läst andra delen i Sookie Stackhouse serien och det märktes att TV-serien ändrat en del. Andra säsongen är ganska lik andra boken men främst skiljer den sig på två punkter. När det kommer till The Fellowship Of The Sun och det som händer i Dallas tycker jag att TV-serien har gjort det bättre. De har ändrat något på karaktärerna och relationerna dem emellan och spenderat mer tid hos sekten. Det saknade jag i boken. TV-serien har också lagt till en del på vad som händer hemma i Bon Temps och där har jag svårt att bestämma mig ifall jag tyckte det var bäst i boken eller TV-serien. Jag tror jag helst hade velat ha ett mellanting. Tvåan var i alla fall lika bra som ettan och nu ska det bli kul att läsa tredje boken innan tredje säsongen kommer på TV.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar