fredag 9 april 2010

Superbad

Jag har haft filmen Superbad (2007) hemma ganska länge och har hela tiden trott att jag sett den. Men så råkade jag zappa förbi den på TV:n igår och upptäckte att det hade jag inte. Antingen så var jag på väldigt lättroat humör igår eller oxå så var den jävligt rolig. Framförallt var det de två poliserna spelade av Seth Rogen och Bill Hader som var helt fantastiska. Bara deras del gör filmen sevärd. Men även Fogell (McLovin) är en riktigt rolig karaktär. Michael Cera är som gjord för sådana här roller, lite fumlig och osäker tonåring. Den var inte likadan som alla de andra "förlora oskulden high school filmerna" utan den hade helt klart sin egen charm. Eller så var jag helt enkelt bara på rätt humör igår :)
Betyg: 4- av 5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar