lördag 20 september 2014

Årets idoldeltagare!


Foto: tv4.se


Jag tror minsann att det kan bli ännu ett intressant idolår. Även om jag brukar tycka att auditionturnén är det som brukar vara roligast så är jag väldigt nyfiken på att se vad årets deltagare kan prestera. Nedan kan du se klipp och några korta ord om var och en av deltagarna.

Mollie Lindén
Jag gillar Mollie. Hon har både bra röst och ser bekväm ut på scenen. Klippet är från hennes allra första audition, som var en av de bästa detta året.


Matilda Gratte
Matilda är grymt bra! Håller med Laila om att hon nästan är en färdig artist men till skillnad från Laila är jag inte orolig över att hon inte kommer kunna utvecklas och därför kanske inte borde vara med i programmet. Ska bli sjukt spännande att se vad hon kan åstadkomma! Och att få se henne prova andra genrer än vad vi sett henne sjunga hittills. Klippet är från hennes första framträdande under kvalveckan.


Niklas Musco
Niklas har en härlig pipa och verkar förbannat trevlig. Klippet är från kvalveckan.


Petter Hedström
Jag gillar Petter också! Verkar vara en trevlig kille med trevlig sångröst.


Rolf Öhlén
Rolf är verkligen en sjukt skön snubbe! Man blir lixom inte klok på hans stil men det gör det bara mer intressant att se vad det blir av det. Klippet är från kvalfinalen.


Josefine Myrberg
När Peter Swartling valde Josefine som sin deltagare tyckte jag att hon verkade skitbra. Under kvalveckan har jag haft lite svårt för henne. Mest för hennes ansiktsuttryck och spretande fingrar tror jag. Och det är ju lite töntigt av mig. Så jag ska ge henne en chans.


Lisa Ajax
Lisa är väldigt duktig och hade hon inte berättat om alla talangtävlingar tror jag inte att juryn hade tjatat så mycket om det utan bara hyllat henne för hennes proffsighet. För hon är väldigt proffsig för sin unga ålder tycker jag. Klippet är från kvalfinalen.


Twyla Lidén
Twyla är så där härligt udda vilket brukar hyllas i sådana här sammanhang. Och så har hon ju en fantastiskt röst! En av mina favoriter hittills. Klippet är från henne första audition.


Fanny de Aguiar
Fanny är också en av mina favoriter. Börjar dock oroa mig att hon inte har så brett register och kanske därför kommer ha svårt för att hålla sig kvar i tävlingen. Klippet är från kvaltävlingen.


Philip Spångberg
Jag tror att vi har ett Robin Stjernberg-syndrom här. Alexander Bard kommer varje vecka klaga på att han ser för tråkig ut och inte är tillräckligt skitig eller tuff. Men han sjunger så bra och verkar så ödmjuk att han nog kommer gå hem hos resten av Sverige ändå. Och det gick ju rätt bra för Robin trots Bards alla elaka attacker på honom under idoltiden. Klippet är från kvalfinalen.


Charlie Diar
Charlie är duktig på att sjunga men än så länge har han inte varit särskilt intressant tycker jag. Hoppas han får chansen att visa lite mer personlighet nu när veckofinalerna kör igång. Klippet är från kvalfinalen. Där jag blev rätt imponerad över hur han klarade de snabba partierna i låten.


Ludvig Turner
Ludvig är den som blivit framröstad med playbiljetten och har alltså bara synts på nätet. Så jag har inte hunnit någon direkt uppfattning om honom. Men efter hans nummer igår är tycker jag att det ska bli kul att få se mer av honom. Hoppas han behåller håret uppsatt! Klippet är från kvalfinalen.

2 kommentarer:

  1. Detta är typ första året jag typ gillar alla! Det är väl Charlie och Rolf som jag inte riktigt fastnat för än.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det kommer nog bli svårt att välja vem man håller på. Och värst av allt, vem som än åker ut kommer det att kännas tråkigt. Fast efter ett par avsnitt brukar man ändå ha hittat några favoriter.

      Radera