torsdag 6 mars 2014

Tema Oscars 2014

Jag tänkte starta ett eget tema; att se ett gäng av årets Oscarsnominerade filmer. Kanske är det någon som vill haka på… Jag kommer givetvis att skriva om var film jag ser och då även nämna dess nomineringar och eventuella vinster. De filmer jag tänkt se är följande:

12 Years a Slave
American Hustle
Captain Phillps
Dallas Buyers Club
Her
Nebraska
Philomena
Blue Jasmine
August: Osage County
The Grandmaster
Prisoners
The Great Gatsby
The Hunt/Jakten
Jackass Presents: Bad Grandpa
Mandela: Long Walk to Freedom

Har sett innan temat (och därför nämns inte nomineringarna):
Gravity - läs här
The Wolf of Wall Street
Croddarna
Dumma mej 2 - läs här
Frozen - läs här
The Lone Ranger - läs här
The Hobbit: The Desolation of Smaug - läs här
Iron Man 3
Star Trek Into Darkness - läs här

I den mån jag tänker på det kommer jag avisera i förväg vilken film jag ska se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar