lördag 8 mars 2014

Kvällens mellofinal - vem ska vinna?

Först ut har vi Anton Ewald med låten Natural. Han har utseendet och han har dansen men han har tyvärr inte rösten. Dessutom börjar jag undra om han inte får Eric Saade att framstå som ödmjuk. Lite väl kaxiga yttrande tycker jag, särskilt när man inte kan backa upp det med sången.

En som har rösten är däremot kvällens andra finalist, Ellen Benediktson med låten "Songbird". En vacker låt som givetvis inte ska vinna. Den är alldeles för trögstartad även om det artar sig ganska bra på slutet.

Alcazars låt har visat en populäritet bland nedladdade låtar som oroar mig lite. Även om det är fart och fläkt så är inte låten särskilt bra. Sen gillar jag visserligen dem men det räcker inte för att skicka dem till Eurovision.

Precis som Anton har Oscar Zia att litet försprång pga sin enorma mängd fans. Men även om jag, och förmodligen några till, faktiskt har gått och trallat på låten den sista tiden så är den inte bra nog för vinst.

Linus Svenning är duktig och låtens text är gripande men absolut ingen vinnare.

Visst, Helena Paparizous nummer är snyggt och stilrent och låten är absolut inte dålig men den är inte heller tillräckligt bra.

YOHIO har även han många fans i landet som kommer rösta. Och låten är inte helt dum. Fast Eurovision.. jag vet faktiskt inte.

Sanna Nielsen har kvällens absolut bästa låt och hon sjunger dessutom fantastiskt. Tillräckligt bra ballad för att kunna gå långt även i Eurovision tror jag. Om jag får bestämma är detta vinnaren.

Panetoz låt är trallvänlig och glad. Men på Eurovison tror jag inte den har så stor chans.

Ace Wilder kan mycket väl be kvällens stora överraskning. En låt som utmärker sig och som jag tror att man antingen ogillar eller vill att den ska gå hela vägen. Kan faktiskt tänka mig att skicka den vidare till Eurovision.

Vilken vill du ska vinna?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar