söndag 23 juni 2013

"Veronica Mars" säsong 1

Nu har jag frossat i alla 22 (22!! Se och lär True Blood) avsnitt av denna fantastiska serie. Gud vad bra det är. Veronica Mars är min nya idol. Hon är ju bara så cool! Och detta har ju inte fått mig att älska Kristen Bell mindre!! Du ska absolut inte läsa resten av texten om det finns en chans att du ska se serie, det förstör alldeles för mycket!!

*** SPOILERVARNING!!***

Ja, var ska man börja. Som jag nämnt tidigare är jag väldigt förtjust i Veronica och i hennes pappa och deras relation. Jag gillar även hennes vänskap med Wallace. Överlag är det väldigt bra karaktärer och skådespelare. Från början ogillade jag verkligen Logan men det är något visst med honom. Tror mycket handlar om hur Jason Dohring spelar honom. Jag blev själaglad när han och Veronica fick ihop det på slutet. Älskar hur han är med henne. Lika förtvivlad blir jag när det skiter sig. Jag vill så gärna tro på honom att han bara vill vara med henne (By the way sjukt jobbigt att se första avsnittet av säsong 2, hoppas verkligen att det kommer gå åt rätt håll igen). Alla små fallen hon löser är riktigt bra och det är så sjukt coolt hur hon löser dem. Och det stora fallet med mordet på Lilly ger det en fantastisk röd tråd genom hela säsongen. Och vilken säsongsavslutning! Älskar när man inte har kunnat räkna ut det själv! Och spännande var det. En annan sak jag gillar med serien är den lååånga listan av numera kända skådisar som dyker upp. Finns ju en från varenda serie man ser idag. Nu vill jag bara ta mig igenom de andra två säsongerna så jag sedan kan frossa i allt som finns om "Veronica Mars" utan att riskera spoilers :)

My hero :)


1 kommentar:

  1. Åh! Så underbart bra. Min absoluta favoritserie. Veronica är en sådan otroligt bra karaktär. Hoppas du gillar fortsättningen!

    SvaraRadera