söndag 2 juni 2013

Att inte se färdigt en film. "Killing Them Softly" (2012)

Det händer i princip aldrig att jag slutar mitt i en film eller en bok. Oftast ser/läser jag färdigt för att få veta vad som kommer hända eller ifall det finns en chans att filmen/boken hämtar sig på slutet. Men igår slutade jag faktiskt en film efter 50 min. Trailern till ”Killing Them Softly” var så himla lovande. Filmen verkade ganska mörk men med coola dialoger och tuffa scener. Och visst, en del sköna dialoger var det ju men tempot var så sjukt sävligt. Ibland tyckte jag dessutom att den var lite obehaglig. Filmen har antingen höjts till skyarna av kritiker och en del vanliga tittare eller totalsågats. De som älskar den gör det nog för den starka samhällskritiken. Skådespelet är också riktigt bra. Men för mig var det ingen trevlig upplevelse. Kanske hade jag tyckt annorlunda om jag sett färdigt den men det känns inte som om det kommer att hända.
Betyg: 1

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar