onsdag 12 juni 2013

Tack Netflix för "Veronica Mars"!

Jag la knappt märke till Veronica Mars när den gick på TV. På senaste tiden har jag dock läst om den lite här och var och många har skrivit att den var så himla bra. Så jag blev väldigt glad när jag såg att den fanns på Netflix (som visat sig väl värda pengarna!). I söndags började jag på första säsongen och har nu sett de första åtta avsnitten. Och ja, det är verkligen bra! Trots att det var tio år sedan de spelade in den så känns den inte alls så omodern som jag hade trott. De använder ju en hel del teknisk utrustning och det har ju hänt ganska mycket på det området på tio år. Idén är ju hur bra som helst. High School miljö och allt vad det innebär men med den extra spänningen med hennes detektivarbete. Och hon är ju så cool. Och jag älskar förhållandet mellan henne och hennes pappa. Ja, ett lyckat koncept och jag ser fram emot att få njuta av de tre säsonger som finns. Men det känns redan tradigt att det bara blev tre.

8 kommentarer:

  1. Älskar den!!! Satt som klistrad när den gick på tv.

    SvaraRadera
  2. Jag har också nästan precis börjat kolla in den på netflix efter att läst så mycket bra om den. Har kommit ungefär halvvägs in på säsong 2 och älskar det! :) gillar att det både är korta detektivfall varje avsnitt och längre fall som sträcker sig över hela säsongerna!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sånt gillar jag också. Det får gärna vara korta avsnittsfall men det viktiga för mig är det som genomsyrar säsongerna. Som i Supernatural.

      Radera
    2. Jag försökte faktiskt att se första säsongen av supernatural, men jag fastnade aldrig riktigt :/ så jag gav upp efter 10 avsnitt..

      Radera
  3. Jag ska se om serien till hösten så jag hinner längte lite efter filmen. I oh för sig så har jag längtat efter filmen sen serien blev nedlaggd! :) Jag älskar Veronica Mars!

    SvaraRadera
  4. Jag gillar första säsongen men tycker inte att resten är jätte bra helt ärligt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska bli spännande att se vad jag tycker om andra och tredje. Än så länge njuter jag av första :)

      Radera