söndag 16 december 2012

"Total Recall" (2012)

Jag tycker nog att ”Total Recall” har fått oförtjänt dålig kritik. Först och främst, jag minns inte ett smack från originalet så jag kan inte jämföra dem. Sen förstår jag ju att kritiker hänger upp sig på att man kanske inte går riktigt så djupt in på politik, samhälle och människosyn som man skulle kunnat göra. Men det är inte det jag är ute efter när jag ser denna film. Det jag vill ha är action och det får man, massvis! Det är snygg action i bra tempo. Knappt en lugn stund. Skådespelarna är helt okej, jag gillar Kate Beckinsale som stentuff bad-girl men hon tål lite väl mycket stryk vilket är rätt klassiskt i sådana här filmer. Hyfsat förutsägbar men tillräckligt intressant story. Och grymma specialeffekter!
Betyg: 4-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar