söndag 30 december 2012

The Bourne Legacy (2012)

Jag älskar Bourne-filmerna och jag älskar Jeremy Renner. Så även om det skulle bli annorlunda utan Matt Damon så hade jag stora förhoppningar. Men ack så besviken jag blev. För det första tycker jag storyn är oerhört rörig och otydlig. Framförallt i början av filmen då jag knappt hängde med på vem som var vem och vad de pysslade med. Det redde ut sig något under filmen men inte tillräckligt för att jag egentligen skulle bry mig. Jag tycker att både Renner, fantastiska Edward Norton och Rachel Weisz spelar bra men jag tycker inte att de får den chansen att briljera i sina roller som de hade kunnat. Handlingen gör att jag inte blir tillräckligt intresserad av deras karaktärer. Actionsekvenserna höjer filmen något men det är för lite av de klassiska bourne-kickar-as-scenerna. Sen är jag inte särskilt nöjd med slutet.
Betyg: 3-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar