tisdag 11 december 2012

"Rock of Ages" (2012)

Jag tror att ”Rock of Ages” är en humörfilm. Alltså huruvida man tycker den är bra eller ej bero nog på vilket humör man är på när man ser den. Jag blev inte jätteimponerad av den men samtidigt känner jag att jag nog skulle kunnat tycka att den var jättebra en annan dag. Ett problem för mig var att jag inte kände igen de första låtarna. Hade det vara gamla godingar för mig hade jag nog fångats mer från början. Nu tyckte jag istället första delen av filmen var ganska tråkig. Bättre blir det när Tom Cruise, Paul Giamatti, Alec Baldwin, Russel Brand och Malin Åkerman står för skådespelet. Då blir det de säger intressant. Så småningom började också låtarna bli mer välbekanta och då blev det genast också mycket roligare att lyssna på dem. Tom Cruise är för övrigt riktigt bra.
Betyg: 3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar