fredag 30 november 2012

Julfilmer

Jag älskar julen och därför är det av yttersta vikt att komma i rätt julstämning. För att hjälpa till med det planerar jag att se några filmer som antingen handlar om just julen eller bara utspelar sig under julen. Dessa har jag tänkt mig. Kom gärna med tips på andra om ni har.

Gremlins



The Muppet Christmas Carol



Elf



The Nightmare Before Christmas



National Lampoon's Christmas Vacation/ Ett päron till farsa firar jul



Scrooged (1988)



Arthur Christmas



Jack Frost



Fred Claus



A Princess for Christmas



How the Grinch Stole Christmas



A Christmas Story



A Christmas Carol (2009)

3 kommentarer:

  1. Jag gillar också att fånga stämningen genom julfilmer. Alla är ju inte 5+ direkt, men det är ju stämningen man är ute efter. Elf och Ett päron till farsa firar jul har ju redan gått på tv, men jag har inte sett någon av dem, varken i år eller tidigare. Annars kan jag lägga till Mary Christmas, väldigt charmig och förutsägbarn, men skön julkänsla och Nu är det jul igen, där Tim Allen blir jultomten på riktigt. Härligt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den med Tim Allen är en av mina favoritjulfilmer men den har jag redan sett några gånger :)Den där "Mary Christmas" får jag nog kolla in.
      /Anna

      Radera
  2. Oj, glömde skriva att det var jag under.
    / Lotta o Elza

    SvaraRadera