onsdag 14 november 2012

"Breaking Dawn Part 2" (2012)

Denna, precis som del 1 av ”Breaking Dawn”, är en film för de som älskar böckerna. Du behöver den betydliga mer utfyllda storyn från dem för att verkligen uppskatta filmerna, tror jag. Om du inte läst böckerna, eller inte gillar dem, tror jag att filmen blir allt för seg. Jag tror inte att det hade gått att göra så mycket annorlunda. De rätta detaljerna finns med och man hade inte kunnat få in mer från boken utan att det blivit långrandigt. Det är svårt att överföra böckernas känsla till film. Man lyckades väldigt bra i första filmen, den bästa enlig mig, och även i andra. Tredje var också bra men kändes för kort jämfört med bokens innehåll. I fjärde och femte filmen, som är baserade på samma bok, verkar det ha varit lite svårare. Så jag är nöjd med vad de åstadkommit men tyvärr ger den inte samma känsla som första filmen. Mest sorligt är väl att det är the end of an era. Tänk att det är slut nu!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar