torsdag 13 september 2012

"True Blood" säsong 5

Om du inte sett säsong 5 och inte vill veta något så ska du inte läsa mer här!

*** SPOILERVARNING***

När det kommer till Sookie och Bill vs. Eric så är jag team Eric. Men under denna säsong har jag nästan blivit team Alcide. Kanske beror det på att det är allvarlig hunk-alert på skådespelaren Joe Manganiello eller så är det för att jag inte är helt nöjd med vad Eric och Bill har pysslat med denna säsong. Hela Lilith grejen är ganska tråkig och jag gillar inte vem Bill blivit. Eric finns det tack och lov hopp om även om jag hellre hade sett honom sukta efter Sookie än sin ”syster”. Just därför att Bill och Eric lever loppan som de gör så tycker jag att det inte skulle vara mer än rätt om Sookie och Alcide hade fått till det. Hon förtjänar någon som honom. Men då kommer Eric och förstör allt och ser till så att Alcide inte vil ha henne mer. Dåligt! Skönt att vi äntligen blev av med Russel (igen), gillar inte honom. Steve Newlin är däremot lite rolig som vampyr. Har aldrig gillat Tara och gillar inte henne som vampyr heller, men jag gillar hennes relation till Pam och vad hon tar fram i Pam. Ska bli intressant att se hur det utvecklas. Överhuvudtaget ska det bli intressant att se vad som händer nästa säsong för denna säsong har de verkligen svävat iväg från böckerna. För övrigt är jag ett fan av Lafayette och sörjer med honom att han inte fick leva lycklig med Jesus.


Alcide.. mums

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar