måndag 24 september 2012

"Game of Thrones" böckerna

Eller ”A Song of Ice & Fire/Sagan om is och eld” som bokserien egentligen heter. Andra boken var även den riktigt bra. Har nu börjat på tredje och det känns lite speciellt eftersom det är första jag läser utan att ha sett TV-serien först, de har ju bara gjort två säsonger på bok ett och två. Fast när jag läste ettan och tvåan så var det ändå en hel del som kändes nytt eftersom TV-serien inte kan innehålla allt som böckerna gör. Några detaljer saknar jag i böckerna som finns i TV-serien och i vissa fall väljer jag att se karaktärerna så som de ser ut i TV-serien även om det inte är så de beskrivs i boken, men annars så ger ju böckerna, som vanligt, en mycket större upplevelse. Men TV-serien är oxå asbra :) Nä, nu ska jag läsa vidare!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar