lördag 10 januari 2015

Mina favoritlåtar år 2014 plats 21-30

Även i år har jag försökt lista mina favoritlåtar från året som gått. Och som vanligt är det helt omöjligt att minnas alla låtar så jag har garanterat missat flera guldkorn. Och som vanligt är det skitsvårt att rangordna dem så ta inte placeringarna så allvarligt ;) För att se plats 31-40 klicka här



30 Ghost – Ella Henderson
Detta är en sån låt som jag tycker funkar till middagsbjudningen eller när man ska göra sig i ordning innan fest. Jag blir på bra humör utan att det är party-party :)




29 Fancy – Iggy Azalea ft. Charli XCX
Iggy Azalea har kommit stort i år. Denna låten har grymt skönt gung. Videon, som inspirerats av filmen "Clueless", passar inte alls ihop med deras sångstil tycker jag.




28 No rest for the wicked – Lykke Li
Jag gillar Lykke Lis röst och känsla i låtarna. De griper ofta tag i en. Så även denna.




27 #Selfie – The Chainsmokers
Tänker inte låtsas att jag står över denna låten. Den är hur bra som helst. Dels går det inte att inte bli på partyhumör sen älskar jag texten! Ni vet.. It's funny because it's true!




26 Let it go – Idina Menzel
Den bästa tecknade filmen på ett tag fick också den bästa filmlåten på ett tag. Vacker och mäktig.




25 Silent Storm – Carl Espen
Jag är helt övertygad om att ifall denna inte hade varit en av låtarna i Eurovision Song Contest utan istället dykt upp i till exempel en populär TV-serie hade den blivit en så jävla stor hit. Kan se det framför mig i typ "The Vampire Diaries" eller "Greys Anatomy". Otroligt vacker låt som förtjänar mer.




24 Black Widow – Iggy Azalea, Rita Ora
Ännu en Iggy Azalea låt med skönt gung




23 Stay With Me – Sam Smith
Vacker låt med fin och lite sorlig text.




22 All of me – John Legend
Denna är så vacker och gullig så det är på gräsen till för mycket :)




21 Dark Horse – Katy Perry, Juicy J
Här snackar vi gung. Helst lyssnade jag på denna på hög volym i bilen med bra bas :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar