fredag 23 januari 2015

Mina favoritlåtar år 2014 plats 1-10

Även i år har jag försökt lista mina favoritlåtar från året som gått. Och som vanligt är det helt omöjligt att minnas alla låtar så jag har garanterat missat flera guldkorn. Och som vanligt är det skitsvårt att rangordna dem så ta inte placeringarna så allvarligt ;) För att se plats 11-20 klicka här 21-30  här och 31-40  här


10 Younger – Seinabo Sey
Älskar hur den börjar soft och sen tillkommer det mer och mer instrument efter hand. Jag brukar sjunga med för full hals.




9 Habits (Stay High) Hippie Sabotage Remix – Tove Lo
Tycker det är skitcoolt att vår svenska Tove Lo har haft sådana framgångar internationellt också under året. Denna är min favorit av hennes många bra låtar. Stod i valet och kvalet om jag skulle ta originalet eller remixen men slutade till sist på remixen som är riktigt bra.




8 Waves (Robin Schulz Radio Edit) – Mr. Probz
Det sköna med denna är att den funkar lika bra till fest som att bara softa till. Och så är den ju så go att sjunga med till.




7 Där dit vinden kommer – Lorentz, Jaqe, Duvchi, jj, Joy
Då var vi där igen, detta är den svenska hiphopens år. Jag är inte jätteförtjust i den lugna delen i mitten som sjungs av Duvchi (vilken jag blev förvånad när jag upptäckte att det var en kille) men allt annat älskar jag. Särskilt kören och Lorentz "Sssssstååååårruuuu". Och sen är Joy grym också.




6 Baby Don’t Lie – Gwen Stefani
När jag hörde låten första gången tyckte jag inte den var något märkvärdigt men oj vad den växte med tiden. Detta är också en sån som får mig på gott humör.




5 Till it’s gone - Yelawolf
Denna låten är bara så jävla cool. Älskar soundet både i verserna och refrängen.




4 Undo – Sanna Nielsen
Man må ha tröttnat lite på låten men helt ärligt så om jag får sitta och verkligen bara njuta av låten så får jag faktiskt fortfarande lite gåshud. Så otroligt vacker låt och hennes röst är ju så grym!




3 Freak – Molly Sandén
Mollys bästa låt både till musik och text. Älskar videon och kan inte låta bli att le på slutet när flickan dansar och man ser Molly hjälpa henne i spegeln.




2 Knäpper mina fingrar Remix – Linda Pira, Kumba, Rosh, Cleo, SEP, Vanessa Falk, Rawda, Julia Spada, Joy
DETTA ÄR SÅ JÄVLA BRA! Jag tror att jag skrev ett eget inlägg om denna när den kom och det är den fan värd. Förstår ni hur bra detta är? Hade tjejerna rappat på engelska hade detta varit ett världsfenomen nu. Så jävla grymma är de!




1 Chandelier – Sia
Chandelier är utan tvekan årets bästa låt även om den såklart blivit lite uttjatad nu. Lägg sen till en video med en liten flicka som är så grym på att dansa att det är löjligt. Synd bara att man måste vara i ett ljudisolerat rum för att kunna sjunga med i refrängen ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar